piątek, 17 maja 2013

Twaróg biały na słodko – z jabłuszkiem i pestkami słonecznika / i takie tam "pieskie" rozważania ;]



W domku ostatnio zachodzi wiele zmian w naszym żywieniu. Odkąd pamiętam rodzice odżywiali się bardzo zdrowo :] Ale ostatnio rodzice szaleją ;] Mama już od daaaaawna jest roślinożercą :] Tata też już bardzo długo je bardzo zdrowo, jeszcze zanim się pojawiłem w domku rodzice dbali o to aby nie jeść sztucznych przetworzonych rzeczy. Tata stopniowo przestał jeść mięso czerwone, później w ogóle zrezygnował z mięsa, a teraz planuje całkowicie porzucić to co ze zwierzątek. Ja i mama trzymamy mocno za niego kciuki :] Zresztą ci z was, którzy śledzą nasze rodzinne poczynania w kuchni, pewnie zauważyli, że ja jeśli chodzi o mięsko - oprócz rybek też już go nie jem. I świetnie się czuję. Ostatnio na badaniach, pani doktor stwierdziła, że mam świetną sylwetkę ;] i śliczne zęby :]
Zresztą mama bardzo świadomych, mądrych i kochanych rodziców, co jakiś czas zabierają mnie na badania kontrolne, aby zobaczyć czy moja dietka sprawdza się, czy nic mi nie brakuje.
W naszym domku nie chodzi tylko o niejedzenie mięsa i produktów pochodzących z niego. Przede wszystkim chodzi o nie jedzenie śmieciowego jedzenia. Kiedy rodzice wychodzą na zakupy większość czasu poświęcają na czytanie etykiet – żaden ;]śmieciuch w składnikach się nie uchroni przed ich wzrokiem.
Dlaczego tym piszę, akurat przy obiadku z twarogiem – sprawa jest prosta – rodzice zauważyli, że nawet niektóre białe sery potrafią nie mieć w ogóle składu, lub mieć ten skład wzbogacony jakimś niepotrzebnym składnikiem. Często niestety warto wydać kilka złotych więcej, aby mieć pewność (oczywiście nie stuprocentową, bo nie żyjemy w idealnym świecie, a rynek żywności każdy wie chyba jaki jest) że to co wkładamy buzi nam nie zaszkodzi.
Tak czy siak – główne przesłanie mojego dłuuugiego wywodu – miejcie głowę na karku, czytajcie etykiety i nie dajcie się zwariować producentom żywności ;]

Wracając do obiadku,

potrzebujemy:

- jabłuszko (pół)
- ekologiczny twaróg chudy wiejski EKOŁUKTA (kawałek troszkę mniej niż pół kostki)
- pestki słonecznika (ok. 2 łyżek)
- oliwa z oliwek extra virgin (2 łyżki)

Jabłuszko wraz ze skórką trzemy na grubej tarce. Dodajemy pestki słonecznika, oraz pokruszony twaróg. Dolewamy oliwę z oliwek, Mieszamy dokładnie i zajadamy :] 





smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz