piątek, 10 maja 2013

Ciasteczka marchewkowo-owsiane na wytrawnie z tymiankiem, bez jajka, bez mąki, bez tłuszczu




Kolejny pomysł na mamine ciastka – tym razem na wytrawnie z płatków owsianych i marchewki oraz tymianku. Tak na marginesie – wczoraj kiedy tata mnie wyczesywał ;] trochę rozrabiałem, uciekłem na chwilę do kuchni i podwędziłem kilka ciasteczek, a żeby być szczerym prawie pół ich podkradłem ;] pychotki ;]

Potrzebujemy:

- marchewka (1 sztuka)
- tymianek (1 łyżeczka)
- płatki owsiane (5 łyżek)

Płatki zalewamy wrzątkiem (ok. 1cm. nad powierzchnię płatków) i odstawiamy przykryte na 5 min. Marchewkę obieramy i trzemy na tarce (drobne oczka). Startą marchewkę dodajemy  do płatków, dodajemy też tymianek, mieszamy i odstawiamy na 15 min pod przykryciem. Łyżeczką maczaną w zimnej wodzie kładziemy porcje ciasta na suchą rozgrzaną patelnię i suszymy z obu stron, lekko spłaszczamy łyżeczką (przekładamy na drugą stronę gdy strona wierzchnia ciastka lekko się zeschnie).
PS. Grubsze placuszki łatwiej przekładać na drugą stronę i łatwiej odchodzą od patelni. 







smacznego na spacerkach :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz