piątek, 24 maja 2013

Pomysł na zdrową pogryzkę dla psiaków - PRAŻONE PESTKI DYNI

Pestki dyni jadłem już nie raz, lubię ja, ale jeśli miałbym wybierać wolę pestki słonecznika :) Pestki dyni są bardzo zdrowe - każda mama wam to powie - ale nie wszystkim smakują. Są one doskonałym źródłem zdrowego tłuszczu, białka, wapnia, żelaza - i można by tak wymienić wiele. Dodatkowo, dla nas czyli czworonożnych dzieci takich jak ja ;] pestki dyni są bardzo pomocne wtedy gdy, któreś z nas złapie tzw. "robaki". Mama postanowiła spróbować "podrasować" pestki z dyni ;] Uprażyła mi je na suchej patelni - i wiecie co :] zjadłem przy jednym posiedzeniu (a dokładnie w czasie zabawy) prawie całą miseczkę - tak mi zasmakowały. A więc jeśli nie lubicie pestek z dyni, spróbujcie je uprażyć :] Kompletnie inna bajka - inny smak. Prażone pestki z dyni są pyszne :]

A jak je przygotować:

Pestki dyni wsypujecie na suchą rozgrzaną patelnię i prażycie przez chwilę (ok. 10min.), co jakiś czas potrząsając patelnią. Gdy pestki zaczną uwalniać zapaszek, pęcznieć i lekko podskakiwać na patelni, macie już gotowe prażone pestki dyni, które po wystygnięciu możecie przechowywać w zamkniętym opakowaniu przez kilka dni. Są świetną pogryzką na spacery i do zabawy :] Polecam :]

to prażące się pesteczki na patelni:]


a to już gotowe uprażone pestki z dyni :)



smacznego na spacerach :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz