sobota, 23 listopada 2013

Co do picia zamiast wody dla psa - DOMOWE MLEKO KOKOSOWE

W zeszły weekend rodzicom zachciało się mleka do kakao :) Mama kupiła świeżego kokosa, z którego zrobiliśmy  mleko kokosowe :) Rodzice mieli mleko do kakao, a ja mleko do pochlipania :) 
Przy robieniu mleka nie tylko najadłem się kawałeczków kokosa, napiłem się też wody z jego wnętrza, i podjadłem domowych wiórków kokosowych :)

Aby przygotować domowe mleko kokosowe potrzebujemy:

- 1 orzech kokosa 
- 3 szklanki wody mineralnej niegazowanej 

Orzecha rozłupujemy, zebraną wodę z jego wnętrza wypijamy - mnie dopadł ten zaszczyt :), obieramy twardą skorupę, orzecha dzielimy na mniejsze części i nożem obieramy brązową błonkę z kawałków kokosa. Kawałki kokosa wrzucamy do rozdrabniacza i rozdrabniamy. 1 szklankę rozdrobnionych kawałków kokosa zalewamy 3 szklankami wody mineralnej niegazowanej, odstawiamy pod przykryciem na noc. Następnie blendujemy bardzo dokładnie i odcedzamy przez gazę. Tak otrzymujemy mleko kokosowe, a to co zostaje nam na gazie, odciskamy i mamy domowe wiórki kokosowe :) 

Suma summarum :) Robiąc domowe mleko kokosowe nie tylko otrzymujemy coś do picia, czyli  wodę z wnętrza kokosa i mleko kokosowe, lecz także coś do jedzonka - kawałki świeżego kokosa :) i domowe wiórki kokosowe :) 


To domowe wiórki kokosowe, które otrzymaliśmy :) a które potem zszamałem w ciastkach i obiadkach :) 

No a tutaj nasze domowe pysznościowe mleko kokosowe :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz