sobota, 7 listopada 2015

Puree z zielonego groszku na 3 sposoby

O zdrowotnych właściwościach zielone groszku pisaliśmy przy okazji zupy krem z tego pysznego i zdrowego warzywa (przepis i informacje na temat zielonego groszku w diecie czworonoga znajdziecie TUTAJ). 
W zeszłym tygodniu, mój brzuszek w porze obiadku dostawał smakowite puree z zielonego groszku :) Nie dość, że pyszne, to na dodatek bardzo zdrowe i szybkie w przygotowaniu danie :) 

W kolejne dni, zajadałem się puree z groszku w nieco innej odsłonie :)

1. PUREE Z GROSZKU Z PESTKAMI DYNI

Potrzebujemy:

- porcja mrożonego groszku (ja dostawałem 6 łyżek)
- 1 łyżeczka łuskanych pestek dyni bio
- pół łyżeczki suszonego majeranku bio

W garnuszku zagotowujemy wodę, wrzucamy groszek i majeranek, gotujemy 10 minut pod przykryciem, odcedzamy.
Ugotowany groszek rozgniatamy tłuczkiem do ziemniaków, dodajemy do niego pestki dyni (uprzednio zmielone w młynku).
Mieszamy i obiad mamy gotowy :)




 2. PUREE Z GROSZKU Z SEZAMEM

Potrzebujemy:

- porcja mrożonego groszku (ja dostawałem 6 łyżek)
- 1 łyżeczka sezamu czarnego niełuskanego bio
- 1 łyżeczka Przyprawy pomidorowo-bazyliowej z czosnkiem niedźwiedzim

 

W garnuszku zagotowujemy wodę, wrzucamy groszek i przyprawę pomidorowo-bazyliową, gotujemy 10 minut pod przykryciem, odcedzamy.
Ugotowany groszek rozgniatamy tłuczkiem do ziemniaków, dodajemy do niego sezam (uprzednio zmielony w młynku).
Mieszamy i obiad mamy gotowy :)




3. PUREE Z GROSZKU Z ORZECHAMI BRAZYLIJSKIMI

Potrzebujemy:

- porcja mrożonego groszku (ja dostawałem 6 łyżek)
- 4 orzechy brazylijskie bio
- pół łyżeczki suszonej bazylii bio

W garnuszku zagotowujemy wodę, wrzucamy groszek i bazylię, gotujemy 10 minut pod przykryciem, odcedzamy.
Ugotowany groszek rozgniatamy tłuczkiem do ziemniaków, dodajemy do niego orzechy (uprzednio zmielone w młynku).
Mieszamy i obiad mamy gotowy :)




SMACZNEGO 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz