sobota, 11 lipca 2015

Bezglutenowe wegańskie naleśniki z mąki z ciecierzycy z masłem batatowo - kokosowym

W zeszły weekend rodzice wpadli na przepyszny pomysł obiadowy :) NALEŚNIKI !!!
 Niebo w gębie :)))

CIASTO NALEŚNIKOWE

Potrzebujemy (ilości składników, które podajemy wykorzystaliśmy do przygotowania wspólnego ciasta dla mnie i dla Taty):

- 1 szklanka mąki z ciecierzycy
- 1 szklanka wody mineralnej lub źródlanej niegazowanej
- 2 łyżeczki siemienia lnianego złocistego bio (mielimy w młynku)
- 3 płaskie łyżeczki mąki kukurydzianej

Wszystkie składniki miksujemy mikserem. Tak przygotowane ciasto odstawiamy na kilka godzin (ok. 3 godzin) do lodówki.

to nasze ciasto naleśnikowe
Chochelką nabieramy porcje ciasta i rozlewamy na suchej rozgrzanej patelni, opiekamy z obu stron do zarumienienia.

a to gotowe naleśniki :)



MASŁO BATATOWO - KOKOSOWE

Potrzebujemy (ilości składników, które podajemy wykorzystaliśmy do przygotowania masła tylko dla mnie (masełko wystarczyło na wysmarowanie 3 naleśników - czyli jak dla mnie wyszedł obiad na 3 dni):

- pół batata
- 1 łyżeczka oleju kokosowego bio

Batata obieramy ze skórki, kroimy w kostkę, wrzucamy na gotującą się wodę i gotujemy pod przykryciem do miękkości (ok. 10 minut), odcedzamy. Kiedy ugotowany batat przestygnie, blendujemy go lub rozgniatamy  widelcem, dodajemy olej kokosowy, mieszamy i nasze masełko jest gotowe :) Możemy go wykorzystać do smarowania naleśników i nie tylko :) Można nim też wysmarować domowego konga (więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ).

nasze masełko batatowo - kokosowe

SKŁADANIE NALEŚNIKÓW

Naleśnika kroimy na pół


Obie połówki smarujemy masłem batatowo - kokosowym


Wysmarowane masłem połówki naleśnika łączymy ze sobą (tak jak kanapkę)


Tak przygotowanego naleśnika kroimy w paski dla ułatwienia czworonożnemu dziecku jedzenia naleśnika ;]




Pokrojonego naleśnika przekładamy do miseczki i wygłodniałe czworonożne dziecko takie jak ja może brać się za pałaszowanie obiadu :)





SMACZNEGO 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz