niedziela, 23 czerwca 2013

Dorsz bałtycki z pomidorkami koktajlowymi

W zeszłym tygodniu mama zerknęła do lodówki i zauważyła, że zaczyna nam brakować warzywek i owoców, więc wyruszyła na warzywne zakupy. Powróciła z czymś nowym dla mnie :] W torbie zakupowej zobaczyłem pudełeczko z czerwonymi kuleczkami. „Hmmm… co to może być?” pomyślałem. „Trzeba to obwąchać.” Mama widząc jak szperam noskiem w torbie zaczęła się śmiać.  „Chwila, mały szperaczu, zaraz spróbujesz czegoś nowego :]” powiedziała mama, zbliżyła się do siatki z zakupami, wyjęła czarne pudełeczko z czerwonymi kilkami i udała się do kuchni. Zaczęła coś myć. Mój nos kręcił się w prawo i w lewo próbując wyczuć co to może być. Na próżno ;] nic mi do głowy nie przychodziło, a raczej do noska ;]
Po chwili mama wyszła z kuchni z czerwoną błyszczącą kulką w ręce. „Łap łakomczuchu!” krzyknęła. Co było dalej możecie sobie wyobrazić ;] dużo wąchania, dużo turlania, aż w końcu zorientowałem się, że to nie jest piłka tylko coś do jedzenia. Nadgryzłem kawałek i zdębiałem – przecież to pomidor tylko taki jakiś mały ;] Spałaszowałem kulkę, potem jeszcze jedną i jeszcze jedną. Pomidorki koktajlowe to pychota – pogryzka idealna – można się nimi trochę pobawić (poturlać i pobiegać za pomidorkiem), a później spałaszować ;]

Ot cała historia mojego pierwszego spotkania z pomidorkami koktajlowymi ;] Pomidorki koktajlowe są nie tylko pyszną przekąską (zdrową i niskokaloryczną, pełną witamin i substancji odżywczych), ale też świetnym dodatkiem do obiadków.
Wykorzystując pomidorki koktajlowe i rybkę :] mama przygotowała mi pyszny obiadek.

Potrzebujemy:

- dorsz bałtycki filet mrożony
- pomidorki koktajlowe daktylowe (kilka sztuk)
- natka świeżej pietruszki (garść posiekanej)
- olej rzepakowy (1 łyżka)

Dorsza rozmrażamy przez noc w lodówce. W garnuszku zagotowujemy wodę, wrzucamy rybkę i gotujemy 10 min. Odcedzamy, dzielimy na mniejsze kawałki i wrzucamy do miseczki. Dodajemy pokrojone na mniejsze kawałki pomidorki oraz posiekaną natkę pietruszki i olej rzepakowy. Mieszamy i zajadamy :]





smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz