piątek, 26 czerwca 2015

Bezglutenowe, owsiankowe obiady

Od jakiegoś czasu oprócz diety wegańskiej, jestem na diecie bezglutenowej, co ma związek z moimi problemami ze stawami, o których pisałem jakiś czas temu TUTAJ.
Ponieważ gluten wzmaga stan zapalny stawów, rodzice postanowili wycofać produkty zawierające gluten z mojego jadłospisu. To wiązało się w moim przypadku przede wszystkim ze zamianą płatków owsianych na płatki owsiane bezglutenowe.

Płatki owsiane w naturalnej postaci nie zawierają glutenu, ale na drodze produkcji zostają zanieczyszczone glutenem; stąd większość płatków dostępnych w sklepach zawiera gluten. Na rynku można znaleźć płatki owsiane bezglutenowe. Wybór nie jest zbyt duży - rodzice szukając bezglutenowych płatków owsianych znaleźli dwóch producentów dostępnych w Polsce.

W zeszłym tygodniu w porze obiadków zajadałem się przepysznymi owsiankami przygotowywanymi na bazie bezglutenowych płatków owsianych.


to moje nowe płatki owsiane :) opakowanie 500 g kosztuje ok. 16 złotych





1. BEZGLUTENOWA OWSIANKA Z FISTASZKAMI 

Potrzebujemy:
- 3 łyżki płatków owsianych bezglutenowych
- garść fistaszków

Fistaszki obieramy ze skorupek i brązowych błonek, mielimy w młynku lub rozdrabniaczu.
Płatki owsiane zalewamy gorącą przegotowaną wodą (wody nieco ponad powierzchnię płatków) i odstawiamy pod przykryciem na 10 minut. Po tym czasie, płatki dokładnie mieszamy, dodajemy do nich zmielone fistaszki, znowu mieszamy i gotowe :)



2. BEZGLUTENOWA KOKOSOWA OWSIANKA Z MŁODYM BURACZKIEM

Potrzebujemy:
- 2 łyżki płatków owsianych bezglutenowych
- 1 łyżeczka oleju kokosowego bio
- młody buraczek

Buraczka obieramy ze skórki i trzemy na tarce (grube oczka).
Płatki owsiane zalewamy gorącą przegotowaną wodą (wody nieco ponad powierzchnię płatków) i odstawiamy pod przykryciem na 10 minut. Po tym czasie, płatki dokładnie mieszamy, dodajemy do nich olej kokosowy oraz startego buraczka, znowu mieszamy i gotowe :)




3. BEZGLUTENOWA OWSIANKA Z MŁODYM BURACZKIEM I SOJĄ

Potrzebujemy:
- 2 łyżki płatków owsianych bezglutenowych
- 1 łyżeczka oleju kokosowego bio
- młody buraczek
- garść ugotowanej soi (przepis na ugotowanie soi znajdziecie TU)

Buraczka obieramy ze skórki i trzemy na tarce (grube oczka).
Płatki owsiane zalewamy gorącą przegotowaną wodą (wody nieco ponad powierzchnię płatków) i odstawiamy pod przykryciem na 10 minut. Po tym czasie, płatki dokładnie mieszamy, dodajemy do nich olej kokosowy, startego buraczka oraz ugotowaną soję, znowu mieszamy i gotowe :)




SMACZNEGO

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza