sobota, 9 maja 2015

Papryka faszerowana pastą z bobu i ryżu

Pieczoną paprykę faszerowaną soczewicą i groszkiem uwielbiam, wprost szaleję za tym obiadkiem (przepis znajdziecie tutaj).
W zeszłym tygodniu, razem z Tatą zajadaliśmy się nieco inną wersją pieczonej faszerowanej papryki - tym razem paprykę wypełniliśmy pastą z bobu i ryżu.
Obiad wyszedł nam nieziemski  :) Codziennie wylizywałem miseczkę do ostatniego okruszka :)

Do przygotowania tego pysznego obiadku potrzebujemy:
- paprykę, oraz
- pastę z bobu i ryżu

PASTA Z BOBU I RYŻU

Potrzebujemy (z podanych składników zrobiliśmy wspólną pastę dla mnie i dla Taty):

- mrożony bób 450 gramów (bób wrzucamy na gotującą się wodę, gotujemy 10 min., odcedzamy)
- 2 woreczki naturalnego ryżu  brązowego (wrzucamy na gotującą się wodę, gotujemy 30 minut, odcedzamy)
- 8 łyżek oliwy z oliwek extra virgin

Ugotowany bób blendujemy z oliwą, po czym dodajemy ugotowany ryż, dokładnie mieszamy i gotowe :)
Ja każdego dnia do papryki (połówki) dostawałem łyżkę tej pasty.
Pastę przechowujemy w lodówce.


to nasza pasta z bobu i ryżu



Tak przygotowaną pastą faszerujemy połówki papryki:
ja każdego dnia na obiad pochłaniałem pół papryki faszerowanej 1 łyżką pasty z bobu i ryżu.

PRZYGOTOWANIE FASZEROWANEJ PAPRYKI

Każdego dnia potrzebujemy pół świeżej papryki (paprykę - ja zajadałem się czerwoną, myjemy, kroimy wzdłuż, usuwamy pestki; do połówki papryki wkładamy 1 łyżkę pasty, którą posypujemy odrobiną ziarenek kuminu rzymskiego).

to przygotowana do pieczenia papryka faszerowana pastą z bobu i ryżu oprószona ziarenkami kuminu rzymskiego


to papryki przygotowane do pieczenia dla Taty: Tata do swojej porcji pasty z bobu dodał jeszcze pieczarki i cebulę oraz przyprawy: paprykę słodką oraz sól i pieprz






Papryki (na zdjęciu po lewej moja papryka faszerowana, a po prawej - papryki faszerowane Taty) rozkładamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do rozgrzanego piekarnika (180 stopni + termoobieg + górna i dolna grzałka).




Pieczemy 30 minut.


a to moja miseczka z gotową, upieczoną papryką faszerowaną pastą z bobu i ryżu, oprószoną ziarenkami kuminu rzymskiego :) PYCHOTKA :)






SMACZNEGO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz