czwartek, 15 maja 2014

Samce w kuchni czyli Tata gotuje dla mnie :) Bigos z młodej kapusty

Bigos z młodej kapusty robiliśmy już w tym roku, w zeszłym miesiącu (przepis znajdziecie tutaj).
W zeszłym tygodniu pisałem wam o naszej wizycie na bazarku warzywnym, gdzie kupiliśmy pełno warzyw i owoców, no i przede wszystkim młodą kapustę, bo Tata od kilku dni marzył o bigosie z młodej kapusty. Kupiliśmy tyle kapusty, że nie tylko Tata najadł się bigosu :) Bigos na obiad dostałem też i ja :)

Oto nasz kolejny przepis na bigos z młodej kapusty :)

Potrzebujemy:

- 1 marchewka (obrać pokroić w plasterki)
- 1 korzeń pietruszki (obrać, pokroić w plasterki)
- pół główki młodej kapusty (wymyć, poszatkować)
- 1 pomidor (wymyć, usunąć głąbek, pokroić w mniejsze kawałki)
- garść świeżego koperku posiekanego

Do garnka wrzucamy marchewkę, pietruszkę, młodą kapustę, pomidor oraz koperek, zalewamy wodą (pół kubka - kubek taki jak tu na zdjęciu), zagotowujemy i gotujemy do miękkości na małym ogniu (ok. 15 min.).

Tak przygotowany bigos po wystudzeniu przechowujemy w lodówce, porcje przed podaniem podgrzewamy i  podajemy z różnymi dodatkami.

1. W pierwszy dzień, bigos dostałem z młodym ziemniaczkiem ugotowanym w mundurku z świeżym rozmarynem (młodego ziemniaka i listki rozmarynu wrzucamy na gotującą się wodę, gotujemy ok. 23 min., odcedzamy, ziemniaka kroimy na mniejsze kawałki i podajemy z porcją bigosu).
2. W drugi dzień, bigos zjadłem z 2 łyżkami wcześniej ugotowanej kaszy jaglanej, z 1 łyżeczką oleju rzepakowego i szczyptą ziaren kuminu rzymskiego (porcje bigosu podgrzewamy z ww. składnikami).
3. Trzeci dzień to bigos z 1 łyżką otrębów żytnich, z szczyptą ziaren kminku i 1 łyżeczką oleju rzepakowego (porcje bigosu podgrzewamy z ww. składnikami).
4. W czwarty dzień, bigos zjadłem z 2 łyżkami wcześniej ugotowanego ryżu brązowego i 1 łyżeczką oleju rzepakowego (porcje bigosu podgrzewamy z ww. składnikami).

to miska świeżo ugotowanego bigosu na kilka dni :)



bigos z ziemniaczkiem w mundurku

bigos z kaszą jaglaną 


bigos z otrębami żytnimi 


bigos z ryżem brązowym 



smacznego bigosowania :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz