niedziela, 21 sierpnia 2016

Kluseczki z mąki z ciecierzycy

O mojej miłości do kluseczek pisałem całkiem niedawno TU :)
W zeszłym tygodniu, Rodzice znowu rozpieścili mój brzusio serwując mi na obiadek kluseczki z mąki z ciecierzycy :) Pychota! Niebo w pyszczku!

Do przygotowania kluseczek z mąki cieciorkowej potrzeba (ilości podanych składników = 1 porcja obiadowa):

- 6 łyżek z górką organicznej mąki z ciecierzycy
- 1 łyżka organicznego siemienia lnianego
- pół łyżeczki organicznego kminku całego
- 5 łyżek wody niegazowanej mineralnej lub źródlanej

Siemię mielimy w młynku razem z kminkiem. Zmielone siemię i kminek łączymy z mąką, mieszamy, dodajemy wodę i ponownie dokładnie mieszamy.




Ciasto odstawiamy na około pół godziny.
Po tym czasie, łyżeczką maczaną w gotującej się wodzie nabieramy porcje ciasta i kładziemy na gotującą się wodę.
Kluseczki gotujemy ok. 6-8 minut (od ich wypłynięcia na powierzchnię wody) w zależności od wielkości kluseczek, po czym je odcedzamy. 







Kluseczki można podawać z różnymi dodatkami nie martwiąc się o białko w obiedzie, ponieważ mąka z ciecierzycy jest bogata w białko.

Ja kluseczki naprzemiennie jadłem w towarzystwie:

1. pomidorka malinowego (pokrojonego w kosteczkę) z organiczną oliwą z oliwek extra virgin (l łyżeczka)





2. marchewki (startej na tarce) z organiczną oliwą z oliwek extra virgin (l łyżeczka) oraz garścią posiekanej natki pietruszki






SMACZNEGO 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz